Pokud člověk nakupuje často věci, které nepotřebuje a má z nakupování uspokojení. Jednoduše je nemocný – je závislý na pořizování věcí. Tato závislost se postupně zvyšuje a vede často k zadlužení – finančním problémům.
Pokud ale člověk nakupuje s rozmyslem, přesto na něj číhá v obchodních domech nebezpečí. Klamavé reklamy jsou vidět dnes a denně, v televizi, letáku nebo v obchodě.
Klamavá reklama může být v případě, že v letáku je uvedená cena jiná, než je v době platnosti letáku, v obchodě nabízená. Nebo také, když výrobek vlastní obal, který je o hodně větší, než samotný obsah. Také často obchodníci tvrdí, že díky produktům, které zakoupíte, budete štíhlejší, plný energie atd. Klamavé reklamy jsou nezákonné a v případě, že se dostaneme do této situace, můžeme se obrátit na Českou obchodní inspekci.
Black Friday, nebo-li černý pátek –název pro marketingovou akci, kdy se obchodní domy snaží nalákat lidi k většímu nakupování a utrácet peníze. Tímto dnem začíná předvánoční nákupní horečka. Jako první obchodní řetězec u nás v České Republice rozjel tuto akci byl Alza.cz, poté se přidaly další.
Ale na co si dát pozor v období, které nese název Black Friday? Specialisté na nakupování upozorňují, abychom se nenechali nalákat na „fiktivní slevy“. Obchodníci mohou počítat cenu z výrazně vyšší ceny, než je běžně uvedená na trhu.
Nakupovat můžeme také přes internet z pohodlí z domova. O to větší riziko, ale nakupování má.
Už ale při shlédnutí webových stránek si můžeme všimnout pár nesrovnalostí – nepravdivé kontaktní údaje, záporné, vymyšlené či chybějící recenze, krátká doba registrace portálu, neúplné obchodní podmínky. Každý obchodní řetězec by nám měl nabídnout platbu až po provedení objednávky. Nejlépe je provést platbu až při převzetí, kdy si zboží můžeme zkontrolovat a poté převzít.